سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کامنت خصوصی...

ارسال‌کننده : در : 86/7/26 3:14 صبح

یا رفیق!
اومده کامنت خصوصی گذاشته:
مگه نمی گن که لذتی که در بخشش و عفو هست در قصاص نیست، پس چرا امام علی (علیه السلام) و فرزندان معصومشون ، قاتل حضرت رو عفو نکردند و او را قصاص کردند؟
اولا که ما رو چه به این حرفا؟ وقتی این همه سایت و وبلاگ
پاسخگو به سوالات توی نت هست؟؟!!
دوما که... هدف ما جلب رضایت شماست!!!... برای نشان دادن توجه دومین به مخاطبین عزیز... پاسخ می دهیم!!!!

تا اون جا که من می دونم به این سوال می شه چند تا جواب داد:
اول اینکه:
امام علی(ع) توی
وصیتنامه‏شون گفتن مبادا که بعد از شهادتشون، به بهانه ی گرفتن انتقام امیرالمومنین(ع) کشتار به راه بیفته!
وقتی این جمله رو خوندم، ناخودآگاه یاد ماجرای قتل عثمان افتادم!... درسته که فرزندان امام هیچ گاه به کشتار مسلمین دست نمی زنن، اما هر چی باشه، امام حاکم زمان خودشون بودن و خیلیا می تونستن از این ماجرا سوء‏‏استفاده کنن و به بهانه ی خونخواهی خلیفه ی پیغمبر تا مدتها فتنه به پا کنند، درست کاری که در رابطه با قتل عثمان کردن! در حالیکه با قصاص شخص قاتل، جلوی این اتفاق گرفته می شه!
دوم:
این که قصاص ارجحه یا عفو بر می گرده به تشخیص ولی دم، و این جا که ولی دم امام حسن و امام حسین(ع) بودن، قطعا تشخیصشون خطایی درش نبوده، چرا که با قصاص ابن ملجم، نه به عنوان قاتل پدرشون، که به عنوان یکی از طرفداران فرقه ی ضاله ی خوارج، مخالفتشون رو با این
تفکر نشون دادن و خیلیا معتقدن این شخصیت حقیقی ابن ملجم نبود که کشته شد، شخصیت حقوقی و نوع تفکرش بود!... این در حالیه که امام حسن(ع) حتی حاضر نشدن قاتل خودشون رو رسما معرفی کنن... چه برسه به قصاص!
سوم: 
غیر از تفکر انحرافی که توی مورد پیش گفتم، یه مورد خاص تو این زمینه مطرح می شه از همون تفکرات انحرافی... خوارج امام علی(ع) رو گناهکار می دونستن... و هر گناهکاری رو
کافر!... و اگر ابن ملجم بخشیده می شد، یه جورایی غیر‏‏مستقیم روی این تفکر صحه گذاشته می شد!

یه چیز دیگه ام هست، حس خودمه نمی دونم درسته یا غلط!... و اون اینکه درسته امام حسن و امام حسین(ع) به عنوان اولیای دم ابن ملجم رو قصاص کردن ولی امام علی(ع) که فقط پدر این بزرگواران نبود!... رهبر جامعه بود! و این یعنی دیگه مساله شخصی نیس!... چی می گن مدعی العموم؟؟!!... نمی دونم!

من همین این قدر رو بلد بودم... کافی نبود برین سراغ همون سایتای پاسخگو!

...............................................
نگید طولانیه و بیشتر از دو دقیقه ها!... زمان گرفتم شد یه دقیقه و خورده ای!... اگه مال شما بیشتر طول کشید توصیه می شود  به کلاسهای تندخوانی مراجعه کنید!!!!

 دعامون کنید!




کلمات کلیدی :