سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در همین حد

ارسال‌کننده : سایه ساروی در : 88/2/6 1:57 صبح

واقعیتش همیشه به این موضوع فکر کردم. وقتی بچه بودم با مادرم جلسه ای رفته بودم و اونجا از ادعای فردی که میگفت نعوذ بالله امام از او خواستگاری کرده صحبت بود در خصوص ازدواج امام زمان باید گفت سه نظریه وجود داره:
1- اصلا ازدواج نکردن     2- ازدواج کردن اما بچه دار تشدند   3- ازدواج کرده و بچه دار هم شدن.

 امام صادق‌علیه‌السلام می‌فرماید:

برای صاحب این امر دو غیبت است که یکی از آنها به قدری طولانی می‌شود که برخی از مردم می‌گویند او وفات کرده است. برخی می‌گویند کشته شده است! و عده‌ای می‌گویند آمده و رفته است! و جز تعداد اندکی از شیعیان بر باور خود استوار نمی‌مانند، و کسی از اقامت‌گاه او مطلّع نمی‌شود، حتی فرزندانش نیز جایگاه او را نمی‌دانند، به جز کسی که متصّدی امور اوست. 

شاید فرزندان آن حضرت بطور ناشناس در میان مردم زندگی کنند، و به برکت روش و رفتار آنان، گروهی به آئین اسلام و راه راست تشیع گرایش یابند. چنانکه مرحوم آیة‌الله مرعشی نجفی بر آن معتقد بود.

دعاهای بسیاری از ناحیه مقدّسه صادر شده یا از دیگر معصومان ‌علهیم‌السلام وارد شده که در زمان غیبت در اماکن مقدسه یا ایّام متبرکّه خوانده می‌شود، و در آن از فرزندان و اهل بیت حضرت ولی ‌عصر عجل‌الله تعالی‌فرجه سخن به میان آمده است، در این دعاها تعبیرهای صریحی چون ولد، ذریّه، اهل بیت و آل‌البیت به کار رفته که وجود همسر و فرزندان را برای آن حضرت اثبات می‌کند.
1- در ضمن صلواتی که از ناحیه مقدسه صادر شده، چنین می‌خوانیم:

وَ عَلَی وَلِیّکَ وَ وُلاةِ عَهدِهِ وَ الاَئِمَّةِ مِن وُلدِهِ وَ مَدّ فِی اَعمَارَهِم وَ زِد فِی آجالِهِم وَ بَلِّغْهُم اَقصَی آمالِهِم دِیناً و َدُنیاً وَ آخِرَةً اِنَّک عَلَی کُلّ شَیئٍی قَدِیر؛ درود فرست بر ولی امرت و اولیاء عهدش و پیشوایان از فرزندان او، بر عمر و اجل‌شان بیفزای و آنها را به عالی‌ترین آرزوهای دینی برسان.

با این تفاصیل من فکر میکنم که امام زمان حتما ازدواج کرده اند اما هر چی گشتم نتونستم پیدا کنم که چطور خواستگاری رفتن و اون دختر خوشبخت چه کسی بوده است؟؟!!
در خصوص فرزندانشون هم خیلی دلم میخواد بدونم که مثلا مدرسه میرن؟ نام پدرشون رو میدونن؟ همین ها دیگه ... 




کلمات کلیدی :