سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روستا گردی

ارسال‌کننده : سایه ساروی در : 88/4/8 12:24 صبح

خوش به حالت روستایی جان. خوش به حالت که آب و هوای خوب میخوری و خب اگه بعضی وقتها هم این آب و هوای خوب تو گلو گیر کرد و خدا نکرده ناخوش شدین خب ما چی کار کنیم که دکتر و از این حرفا کم پیدا میشه و خب مجبورین تا شهر بیایین. نمیشه که خب هم خدا رو داشت و هم خرما رو :دی

از شوخی گذشته همیشه از بچه گی برام یه سئوال وجود داشت. تو فیلمای خارجی روستاهاشون خیلی خوشگلند. آدماشونم اغلب ماشین دارن و خلاصه همه اش خوشگله اونجاها ..همیشه برام سئوال بود و فکر میکردم که روستا یعنی یه جایی مثل روستاهای خودمون. خونه های اغلب کاهگلی و نمیدونم از این حرفا و خب تعجب میکردم که چرا روستاهای اونا با روستاهای ما فرقشونه . بعد خب به نتایجی رسیدم که الان وقت و مجال و حوصلش نیست که بگم اما یه چیز جالب یه جا خوندم که براتون میگم .. ببینین:

در کشورهایی که مردم خسته از زندگی صنعتی و شهری هستند تورهایی به وجود آمده که مردم شهر را به روستا می برد. در روستاها هم، روستاییان آموزش دیده و در خانه هایشان افراد شهری را برای چند روز- از یک هفته تا حتی بیست روز - می پذیرند. میهمانان این تورها، صبح زود بیدار می شوند و برای صبحانه روستایی خود شیر می دوشند و بعد هم برای آبیاری یا سیب زمینی چینی به مزرعه می روند و به این ترتیب تجربه ای تازه و منحصر به فرد از نوع دیگری از زندگی را به تجربه های خود اضافه می کنند. این نوع توریسم به ویژه در روستاهای اروپا و بیش از همه در فصل انگورچینی رونق دارند. هر سال عده زیادی از شهرنشین های اروپایی به دهات می روند و همراه روستاییان از صبح در مزرعه انگور می چینند و طعم زندگی روستایی را می چشند. وکیل و پزشک و مهندس و کارمند و کارگر و معلم و دانشجوی شهری چند روزی در آرامش ده زندگی می کنند و با کوله باری از هوای تازه و آرامش و فروتنی زندگی روستایی به همهمه شهر باز می گردند. این نوع توریسم علاوه بر این به اقتصاد روستا هم کمک می کند و عامل مهمی در توسعه روستاها است.

کاشکی.... بی خیال
همین خب.....




کلمات کلیدی : روستاگردی. توریسم. اقتصاد