• وبلاگ : طعم شيرين دو دقيقه
  • يادداشت : يه تفريح؛ در جواب جناب تهاني!
  • نظرات : 3 خصوصي ، 14 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + سايه 

    سلام جناب رائد:

    در كامنتتون برا سوتك نوشته بودين كه خوشتون اومده از اين جمله كه گفتن برنامه هاي مسخره تلويزيون. درسته؟؟

    چرا ؟؟

    من اصلا اين جمله رو قبول ندارم. ميشه بگين چرا خوشتون اومده؟؟

    و چرا برنامه ها تلويزيون رو مسخره ميدونين؟

    به نظر من اصلا اينطور نيست. و اصلا هم مسخره نيست.

    پاسخ

    و عليکم هذا السلام و رحمةالله وبرکاته!
    وجوه مسخره بودن تلويزيون و برنامه هايش چند چيز است که حوصله تفصيل آن را در اين جا ندارم؛ اما اشاره اي مي کنم.
    1- از نظر سياسي، تلويزيون جمهوري اسلامي يک وضعيت متصلب، يک جانبه نگر و کاملا جناحي دارد. تا ان جا که حتا به فکر مصالح نظام اسلامي و فرمايشات امام بزرگوار و رهبر عزيز هم نيستند. يک مثال مي زنم؛ به جز بخش خبري بيست و سي و دو سه بخش خبري کوتاه ديگر هيچ خبري از افکار سياسي مخالف در اين همه شبکه نيست. هست؟
    2- از لحاظ اجتماعي. اين سازمان به اين بزرگي با اين همه شبکه هاي جوراجور چه تاثيرگذاري اجتماعي توانسته انجام دهد؟ جز همراهي با نيروي انتظامي در قضيه سرپوش گذاشتن بر وضع مزخرف حجاب؟ و ايضا شايد چند مورد ريز ديگر. اما واقعا صداوسيما بعد از اين همه سال چقدر توانسته در زندگي روزانه مردم تاثير داشته باشد؟
    3- نهادينه کردن تئوري هاي انقلاب اسلامي. يکي از وظايف اساسي که رهبر انقلاب به عهده صداوسيما نهاده اند دروني سازي و نهادينه سازي آرمان ها و تئوري هاي جمهوري اسلامي در سطح عموم مردم است. واقعا صداوسيما جز در مناسبت هاي انقلابي بوي جمهوري اسلامي و آرمان هايش را مي دهد؟ واقعا؟
    4- پاسخگويي. از همه موارد قبلي که بگذريم اين نکته را بايد گفت که متاسفانه هنوز بعد از نزديک به گذشتن سه دهه از انقلاب، نظارت سازمان يافته و منسحمي بر نهادهاي زير نظر مستقيم رهبري وجود ندارد؛ بنابراين عادي است که سازمان جالبي مثل صداوسيما کاملا متصلب و طلبکار رفتار کند، به هيچ كس و هيچ جا پاسخ‏گو نباشد و بدتر از همه اين‏كه از زير بار خيلي از مسئوليت هاي محوري اش شانه خالي کند و به سازماني براي پر کردن اوقات فراغت اقشار مختلف مردم شريف ولي ... ايران تبديل شود. البته در همه موارد فوق استثناهايي هم وجود دارد كه مايه اميدواري و شكرگزاري است اما حرف‏هايم درباره كليت رفتار صداوسيما همان است كه گفتم.
    کافيه؟ البته ميدونم که توي خيلي از اين حرف ها مناقشه داريد.
    اين حق رو هر کسي داره که فکر خودش رو داشته باشه.