• وبلاگ : طعم شيرين دو دقيقه
  • يادداشت : تقابل ظاهري علم و دين
  • نظرات : 0 خصوصي ، 13 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام وبلاگ زيبايي داريد .

    ****

    طرح از ولادت تا ولادت شروع به كار كرده ، اگر مي خواهيد در اين طرح ثبت نام كنيد ، مطلب زير را بخوانيد.

    در ضمن اگر مي خواهيد كه جز حاميان معنوي اين طرح قرار بگيريد لوگوي طرح را در وبلاگ خود قرار داده و با مطلع كردن ما از طريق نظرات آخرين پست وبلاگ بسيجي 57 جز حاميان طرح قرار بگيريد

    طرح از روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) شروع شده و در روز ولادت مولاي متقيان ، حضرت علي (ع) به پايان مي رسد.

    اين طرح در 23 روز توسط 31 نفر اجرا مي شوند . اين طرح را به پيشگاه امام عصر (عج) ارواحنا فداه اهدا نموده و با نيت ظهور آقا امام زمان(عج) اين طرح را شروع مي کنيم.

    براي ثبت نام روي تصوير كليك كنيد

    جوابي كه فرمودين درست، اما توي اين دنيايي كه دروازه ها رو به


    تكنولوژي بازند چه؟


    مي شود با اين ديد كه دين ما فراتر از همه چيز است تاثير تكنولوژي بر

    نمود عملي دين را ناديده گرفت ؟بنا به گفته ي خودتان هر چه علم و فن آوري بيشتر پيشرفت کند، اينطور به نظر مي آيد که جاي دين را در فکر و ذهن و دل بشر تنگ و تنگتر مي‏کند. اينقدر اين تصور ، قوي و فراگير است که حتي بسياري از متدينين هم ناخودآگاه و در عمل، طوري رفتار مي کنند که نشان از پذيرفتن اين فرضيه دارد. انگار وظيفه‏ي دين، اين بوده که تنها رفاه و آسايش زندگي فردي و اجتماعي را تامين کند و حالا که فن آوري، روز به روز و قدم به قدم اين وظيفه را عهده دار شده، کارکرد دين عملاً منتفي شده و ديگر بايد کنار برود!

    اينكه مراجع عاليقدر ما به اقتضاي روز حكم و فتوا مي دهند دقيقا مبين
    همين نكته است كه دين و مذهب ما پويايي اين را دارد كه زمام دار يك
    جهت دهي مناسب به تكنولوژي باشد. تاكيد ميكنم كه اين نياز ناشي

    از غير بومي و غير مذهبي بودن علم امروز است.مسئله ي مهد كودك

    يكي از گوشه هاي كم رنگ اين نياز است.

    واي آقاي مدير خوبه جاي اين خرماها عكس از اين شكلكايي كه يه نفر سبيل گنده داره و داره سر سبيلش رو مي ماله و يه دستمال ابريشمي هم رو شونه اش هست نذاشتين

    وگرنه کسي ديگه جرات نداشت بپرسه

    راستي خوندن نوشته هاي پستها کم کم داره از 2 دقيقه بيشتر ميشه هااااااا

    ياعلي ...

    + من نيستم 

    تازشم يه عالمه ترسناك هستند

    ديانت ما عين علامت (جمع علم) ماست و علامت ما عين ديانت ماست.

    حامد احسان بخش

    آقا حامد منم.

    امري بود؟

    از اين شكلكايي كه يه نفر سبيل گنده داره و داره سر سبيلش رو مي ماله و يه دستمال ابريشمي هم رو شونه اش هست، تو پارسي بلاگ نيست؟

    خلاصه ما اينجاييم.

    زت زياد

    به نظرم يه مشكل بزرگ اينه كه هيچ كدوم از علما كار تطبيقي انجام

    نمي دن و توي زمونه اي كه اكثر علوم و ابزار از توليدات ما نيست الگوي

    عملي براي تلفيق دين و علم ارائه نميشه.(منظورم از علم ،غير بومي و مذهبي اونه)

    هيچ كي نميگه كه مثلا : اگه بخوايم فاطمي باشيم بچه مون

    رو مهد كودك بذاريم يا نه ؟ و خيلي چيزاي ديگه.

    پاسخ

    سلام. در اين منظر و بحث، نيازي به كار تطبيقي نيست، جايگاه دين فوق علم و پيشرفت است و اين دو در عرض هم نيستند تا نياز به مقايسه و تطبيقشان باشد. گذاشتن يا نگذاشتن فرزند به مهد را دين مستقيما تعيين نمي كند، ملاك ارائه ميدهد و خودتان بايد تشخيص مصداق بدهيد. يا علي.
    + سايه 

    سلام

    فكر مي كنم كه كامل ترين نتيجه گيري تو فرمايش خود شما گنجانده شده.
    در زمانه جديد، مشکل اساسي براي خداپرستي، توسعه علم و فن آوري نيست، توسعه نفسانيت و غفلت از خداست که بخاطر پيشرفتهاي چشمگير، چشم و دل ما را پر کرده بر زندگي ما سايه انداخته و تاثير بسيار شگرفي بر دينداري دينداران مي نهد.

    فكر مي كنم ساده ترين مثال همين اينترنتي كه در خدمت همه ي ماست. خود شما چه استفاده اي از اين دنيا مي كنين؟ غير از اينه كه آنچه در دنياي متمدن امروز بعنوان يكي از مظاهر و مفاهيم تمدن شناخته شده و چه بسا ابزار دست سودجويان نيز مي باشد، در دست اهل تقوي به برترين شكل نيز مورد استفاده قرار مي گيرد؟

    پس زماني در تعارض هست كه از پس اون نفسانيات، بر نياييم.

    پس انسان مي تونه با پيروي از نفسانيات و يا تعديل اون، باعث تضاد اين دو ( فن آوري و دينداري) و يا استفاده يكي در جهت تكامل و رشد ديگري باشه.

    همين و ممنون.

    پاسخ

    سلام. از شما ممنونم. در واقع هيچ وقت تعارضي نيست، منتها چون با پيشرفت علم، نفسانيات و غفلت زياد شده و در نتيجه دينداري كم شده، ظاهربينان آن را تعارض علم و دين گرفته اند. دين فوق علم و پيشرفت است و رقيب گرفتن علم و دين، از اصل اشتباه است. موفق باشيد.

    اين وبلاگ گروهيه درسته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    چه طوري ميشه عضو شد ؟؟؟؟؟؟؟؟

    اصلا ميشه يا نميشه ؟

    سلام والا ربط اين عكس رو نفهميدم البته ربط اشيايي كه توش بود

    فقط خواستم بگم وب جالبي دارين اتفاقي پيداش كردم

    يه سوالم داشتم اين آقا حامد كيه كه همه آپاتون ازش اسم بردين ؟

    فعلا ياعلي

    آسموني باشين

    در پاسخ به پاسخ كامنت اولم!
    يحتمل به نون جا افتاده: سلام. اين عكس را من انتخاب كردم، ... نكرديد منظورتون بوده ديگه!
    پاسخ

    بله، تصحيح مي شود :‏سلام. اين عكس را من انتخاب نكردم، فقط عكس قبلي چون خانوادگي بود، مايل نبودم در وبلاگ بياد و گفتم عوض كنه. اين عكس رو هم خود حامد انتخاب كرد. ياعلي.
    درباره نوشته تون هم، اين كه علم و دين تضادي ندارن كه مسلم و قطعيه اما با اين جمله.... در زمانه جديد، مشکل اساسي براي خداپرستي، توسعه علم و فن آوري نيست، توسعه نفسانيت و غفلت از خداست که بخاطر پيشرفتهاي چشمگير، چشم و دل ما را پر کرده بر زندگي ما سايه انداخته و تاثير بسيار شگرفي بر دينداري دينداران مي نهد...راستش نمي خوام بگم علم و دين ها... نه نه! اما اين پيشرفت هاي تكنولوژيك وقتي پشتشون فلسفه ي خاصي خوابيده باشه، يه كم كار رو مشكل تر مي كنه! يعني به نظر من فقط توسعه غفلت و نفسانيات نيست! ذات اين تكنولوژيه هم يه جورايي خرابه! هر چقدرم با توجه و در راستاي اهداف ديني مصرف شه!
    البته نمي خوام بگم تحريمش كنيماااا،‏ولي خب استادي حرف قشنگي مي زد،‏مي گفت استفاده كنوني ما از اين تكنولوژي هاي غربي در حكم حالت اضطراره و اكل ميته!
    پاسخ

    سلام. بله اين نظريه مربوط به دوستان فرهنگستان علوم اسلامي است كه جاي تامل دارد ولي هنوز مقبوليت تام در بين اهل علم ندارد و من هم نه مي توانم بطور كامل آن را تاييد و نه رد كنم. ياعلي.
    سلام جناب مدير كل!
    وقتي دو تا مدير پشت پرده تباني كنن ديگه كي جرات داره حرف بزنه؟ دلشون خواسته و تصوير تغيير داده ن ديگه! به ما چه؟!
    ولي شما هم عجب عكسي رو انتخاب كرديداااااا!
    پاسخ

    سلام. اين عكس را من انتخاب كردم، فقط عكس قبلي چون خانوادگي بود، مايل نبودم در وبلاگ بياد و گفتم عوض كنه. اين عكس رو هم خود حامد انتخاب كرد. ياعلي.