سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مسائل جنسی در قرآن

ارسال‌کننده : حامد احسان بخش در : 87/8/19 2:47 صبح


می‌شه گفت رسانه‌، ابزاریه که اطلاعات، عقاید و افکار را منتقل می‌کنه. ضمن اینکه معمولا در هر خونه‌ای هم پیدا می‌شه. مثل رادیو، تلویزیون، اینترنت، روزنامه و ... . تا حالا جایی ندیدم که قرآن هم به عنوان یک رسانه مطرح بشه. به نظر من که قران خصوصیات یک رسانه رو داره. پس بیاییم کمی در مورد مسائل جنسی در قرآن صحبت کنیم.

چند نکته‌ی جالب در مورد پرداختن مسائل جنسی در قران به چشم می‌خوره:
1- در رابطه با ریزترین مسائل جنسی هم بدون اینکه پرده‌دری شده باشه و حریم ها بشکنه، در قران آیاتی داریم. موضوعاتی چون:
« دوست‌دختر، دوست‌پسر، همسر شایسته یا زیبای ناشایست، هم‌جنس‌بازی، عشق، آراستن و تربیت جنسی، اتاق‌خواب، نافرمانی جنسی مرد یا زن، ازدواج با بیوه‌گان، شریک جنسی پاک، شهوت‌رانی، رابطه‌ی ممنوع، حریم‌های مکانی، زمان و موضع هم‌بستر شدن، بهداشت  جنسی»
2- انسان با خوندن آیات در این زمینه، با اینکه اطلاعات مفیدی رو کسب می کنه اما کوچکترین احساس تحریک حس جنسی و انحراف بهش دست نمی‌ده.

به عنوان مثال خدا در آیه‌ی 58 سوره‌ی نور می‌فرماید: «زنان و مردان می بایست در شبانه روز سه وعده را خلوت کنند و در این سه زمان حتی فرزندان نیز نباید در خلوت گاه ایشان وارد شوند»

یا در آیه‌ی 21 سوره مبارکه «روم»  می‌فرماید: «وَ مِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً ؛ و از نشانه‏هاى او اینکه از [نوع] خودتان همسرانى براى شما آفرید تا بدانها آرام گیرید و میانتان دوستى و رحمت نهاد.» که کمی دقت در این آیه نشون میده داشتن آرامش روحی و روانی رابطه‌ی مستقیم با بهداشت جنسی داره.

«وَراوَدَتْهُ الَّتِی هُوَ فِی بَیتِهَا عَنْ نَفْسِهِ وَ غَلَّقَتِ الْأَبْوَابَ و َقَالَتْ هَیتَ لَک» و آن [بانو] که وى در خانه‌اش بود، خواست از او کام گیرد، و درها را [پیاپى] چفت کرد و گفت: بیا که از آنِ توام!» یا در این مورد که یک داستان سکسی مطرح می‌شه هرچند به هیچ وجه از کلمات رکیک استفاده نشده و کوچکترین انحرافی ایجاد نمی‌کنه.

افاضات التهیه:
1- در این زمینه حرف زیاده ولی حیف که قول دادیم منبرهامون دو دقیقه‌ای باشه. اگه عمری بود در نوبت بعدی که در این هفته دارم بیشتر به این موضوع خواهم پرداخت.
2- هر چند ما دودقیقه بیشتر نیستیم اما پیشنهاد می‌کنم  متن سخنرانی فوق‌العاده‌ی حاج‌اقای قرائتی در مبحث اصول رابطه‌ی جنسی رو از دست ندید. اینجا





کلمات کلیدی :