سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هتاکی و هکاکی..

ارسال‌کننده : سیدمحـمـدرضـافـخـری در : 86/2/15 1:40 عصر

بنام خدا
چند روز است که خبر جسارت یک استاد دانشگاه به یک خانم محجبه را شنیدم. هم متعجب شدم هم متاسف.
خب طبیعی است که برخوردها باید در یک روند منطقی و البته قاطعانه با این مسئله صورت بگیره، چه در سطح افکار عمومی و فعالان فرهنگی و اینترنتی و چه در سطح مسئولان وزارت علوم و قوه قضائیه.

اما یک خبر دیگه ساعاتی قبل دیدم مبنی بر تعیین جایزه برای هک سایت آن استاد جسارت کننده.
باید بگم، هر چه اظهار نظر و انتقاد منطقی در اینترنت و وبلاگها بر علیه این کار بی شرمانه و غیرقابل دفاع اون استاد دانشگاه انجام بشه، جا داره، اما هک سایت یک نفر، معنای دیگه ای میتونه داشته باشه.

 مگه یک مسلمان متعهد با غیرت، در مواجهه با این کار، هیچ حرکت منطقی و معقول دیگه ای نمی تونه داشته باشه که به آخرین و ضعیف ترین و بی تاثیرترین ، کاری که میشه انجام داد مباردت کنه؟

به نظر من ، این یک سنت غلط و خطرناکه که از همین اول باید جلوش گرفته بشه.

نفس این عمل یعنی هک کردن سایت یک شخصیت حقیقی نام و نشان دار، ولو هتاک به مقدسات اسلامی هم باشه، از دید قوانین رسمی کشور جرم هست. هرج و مرج و بی قانونی که نیست در این مملکت، که هر کی از راه برسه برای شکستن قفل درب منزل اون، جایزه تعیین کنه و علناً بزنه قفل در خونه یکی رو بشکنه و تصاحبش کنه، به این دلیل که فلان کار اشتباه رو انجام داده...

طراحان این کار آیا به این نیندیشیده اند که از دید یک ناظر بی طرف و بی اطلاع از قضایا، این کار یعنی حذف فیزیکی شکل و شمایل شخص، در صورتی که مخالفت ما با قیافه او و سایتش که نیست، با فکر و عمل اوست و در سایتش صرفاً معرفی او و آثارش هست و نه حتی تبلیغ فکر و این عمل هتاکانه او.

این کار، آدم رو به یاد شیشه شکستهای سینما و کتک کاری افراد در یکی دو دهه قبل،  میندازه که علاوه بر اینکه هیچ تاثیری در اصلاح اون روند نداشته به کارهای جسورانه تر افراد منجر شده و چهره بسیار بدی از بی منطقی و ناتوانی انجام دهندگان این کار در برخورد صحیح و اسلامی با مسائل داشته است.
حتی بعضی از اونائی که این کارها رو میکرده اند ویا حداقل معروف به سردسته گی این حرکتها بوده اند، حالا به این نتیجه درست و معقول و منطقی رسیده اند که از ابزار هنری مانند سینما برای بیان افکارشون استفاده کنند نه از ابزار چماق و سنگ و فحاشی فرهنگی ...
امیدوارم که طراحان این کار، تامل بیشتری در اصل کار و عواقب آن بکنند و سعی کنند با فضاسازی منطقی و مناسب
 با اینگونه قضایا برخورد کنند .




کلمات کلیدی :