سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نارسیس لب جوی آب 4

ارسال‌کننده : در : 87/1/31 3:52 عصر

به نام خدا
********حضرت علی (ع): نماز، داروی تکبر است.************

ادامه از پست قبل :
شاید سخن گفتن از"من" در لحظاتی سرشار از خشوع و هنگام افتادن به خاک، و فلسفه آن که سجده نزدیک ترین حالت بنده نسبت به خدا معرفی شده است، این نکته باشد که "من" را باید از میان برداشت و به خاک سپرد تا به "او" نزدیک شد. به قول ملامحسن فیض کاشانی (ره) :

با من بودی ، منت نمی دانستم

یا من بودی ، منت نمی دانستم

چون"من" شدم از میان، تو را دانستم

تا من بودی، منت نمی دانستم

پی نوشت ها:

1- مطالب علمی این مقاله از جلد سوم ترجمه فارسی کاپلان ـ سادوک ، صفحات 286 ـ 284 اقتباس شده است.

2- پرتوی از اسرار نماز ـ اثر حاج شیخ محسن قرائتی ـ صفحه174
منبع :سایت تبیان
**********************
پ 1. : جمله های آخر که نوشتم ادامه مطلب تو پست بعد و..  دیگه تو تبیان نبودا همه از خودم بود درمان تو پست بعد و اینها همه از خودم بود

پ 2.: بعضی شاعرها مثل مولوی مثلا آخر بیتهاشون جمله یا کلمه کم میارن کلمات بی معنی گفتن مثل یر للی یا ترللی و...
خوب من دیدم لب جوی چیزی یادم نمیاد چون جوب آب نداریم تو شهرمون . و موش و گربه (همون که خاله سایه گفته ) رو دوست نداشتم .نمیتونستم چیزی ننویسم که اینهارو نوشتم تازه تو همه پستها لب جوی هست .

پ3 . :
نتیجه اخلاقی هم داره این مطالبی که گذاشتم راجع به  لب جوی ؛که وقتی لب جوی نشستیم خودمونو توش نگاه نکنیم تا مثل نارسیس دچار بیماری اختلال شخصیت نارسیتیک نشیم

پ 4 .امیدوارم خوشتون اومده باشه






کلمات کلیدی :