سفارش تبلیغ
هاست ایران
هاست ایران

فاطمه

ارسال‌کننده : در : 88/2/21 3:49 عصر

فکر کردید نمینویسم؟
بابت تاخیر شرمنده ،مشکلی پیش اومده بود.
من سخنرانی ها و روضه های زیادی از مدح فاطمه زهرا (س)شنیدم اما تقریبا همه برام تکراری بود، نه اینکه خالی از لطف باشه نه ، ولی اخرین چیزی که شنیدم  بسیار ناب بود و کلی دنبالش گشتم تا در اختیار شما هم قرار بدم. واسه من تکراری نبود واسه شما رو نمیدونم.
میرم سر اصل مطلب .
صفاتی از حضرت زهرا که برتری ایشون رو که هیچ شکی در ان نبوده و نخواهد بود ،بیشتر نشان میدهد.

1-عصمت: به معنای منع و نگه داری است.در اصطلاح به معنای لطفی است که خداوند در حق مکلف انجام میدهد، به گونه ای که فرد در عین توانایی و اختیار به واسطه این لطف انگیزه ای بر ترک طاعت و انجام معصیت ندارد.

2-محدثه : دیگر لقب مناقب مشترک حضرت زهرا(س)ست که تحدیث و گفتگوی فرشتگان با ان حضرت است .مراد از محدثه بودن گفتگو و سخن گفتن مستقیم فرشتگان با معصومین است.
در روایتی امام رضا (ع) فرمودند :فاطمه (س) را از این جهت محدثه خواندند که ملائکه به حضورش امده و با وی گفتگو مینمودند و سخن میگفتند همانطوری که با مریم دختر عمران سخن میگفتند.

3-بتول: دیگر از اوصاف زهرا (س) بتول است.از ماده "بتل" به معنای جدا شدن و بریدن.
در روایات متعددی امده است که فاطمه را بتول نامیدند، زیرا هیچ گاه خون حیض یا نفاس به خود ندیده است در حالیکه جز قوانین طبیعی است و تمامی زنان طبق روال عادی این ویژگی را دارند.خداوند متعال حضرت زهرا (س) را از هر رجس و پلیدی پاک نمود و گرچه این ویژگی ها طبیعی است، اما در ایامی موجب ترک نماز و روزه میشود و این نقصانی عادی میشود.

اما مطالب دیگری که تیتر وار مینویسم.
سروری زنان جهان
فاطمه برترین زن عالم هستی است و بر همه زنان تفوق و برتری دارد.
روایات در این زمینه دو دسته اند:
الف)روایاتی که حضرت زهرا را به صورت خاص سرور زنان دو جهان معرفی میکند.
ب) روایاتی که مریم را سرور زنان زمان خود و فاطمه (س)را سرور زنان عالم و اهل بهشت از اغاز تا ژایان خوانده است.

محوری خشم و خشنودی خدا
در روایاتی از طریق اهل سنت و شیعه نقل گردیده که رسول اکرم ،ضمن پاره تن خود خواندن فاطمه (س) به صورت مطلق خشم او را خشم خدا و رضای او را رضای الهی معرفی میکند.

تنها همتا و کفو علی (ع)
با امدن علی به خواستگاری حضرت زهرا رسول خدا خشنود شد و فرمود: خدا به من فرمان داد فاطمه را به ازدواج علی در اورم.
در بیان دیگری فرمود:
اگر خدای متعال علی را نیافریده بود برای فاطمه هیچ همتا و نظیری از ادم تا دیگران نبود.
منبع :کتاب گفتار رفیع
دکتر ناصر رفیعی محمدی




کلمات کلیدی :