سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیش از دومین

ارسال‌کننده : سایه ساروی در : 86/8/22 6:34 عصر

این یادداشتی که در زیر اومده از یکی از خوانندگان این وبلاگ هست که در بخش نظرات یادداشت قبلی وارد شده.
هر چند که شاید بیشتر از دو دقیقه باشه اما عمری تجربه توش نهفته شده...
 ____________________________________________
سلام سایه خانم قشنگ بود
یادمه یه زمانی آرزو میکردم که بتونم یه تلویزیون سیاه و سفید داشته باشم چون یه سال بود تو خوابگاه دانشجویی بودیم با همسرم ؛ تلویزیون نداشتیم.بعدها که تلویزیون خریدم .آرزوهای دیگه یکی یکی میومدن تو ذهنم .بچه دار که شدم یادمه بازم در آمدمون خوب نبود یه شب دیدم شیر بچه ام تموم شده  پولم ندارم که برم یه قوطی شیر بخرم
اون شب آرزو میکردم کاش ایقدر داشتم که یه دفعه ده یا بیست تا قوطی شیر بخرم و هرگز غصه شیر بچه رو نداشته باشم
هنوز خیلی چیزها تو زندگیم کم داشتم که آرزو داشته باشم بخرم ولی پولش نبود
یه روز که پسرم کمی بزرگتر شده بود تو کوچه با حسرت با دوچرخه بچه های همسایه نگاه میکرد
چقدر دلم بدرد اومد و آرزو میکردم اینقدر داشتم که دوچرخه ای براش بخرم
گاهی میشد مردم رو تو رستوران مثلا میدیدم میگفتم کاش داشتم  بچه مو همه ش ببرم رستوران غذاهای جورواجور بهش بدم بخوره و...
خلاصه  دورانی رو گذروندم که گاهی میشد چیزی نداشتم غذا درست کنم دلم هم میومد به همسرم بگم در کنار تحصیلش بره کار هم بکنه از طرفی هم یه عزت نفسی داشتیم که حاضر نبودیم از پدر و مادرهامون پول درخواست کنیم .یه جوری زندگی میکردیم که انگار مثلا مشکلی نداریم به همین وضع راضی هستیم .
اینارو گفتم که بگم الان پول دارم شاید بتونم شیر خشک خیلی از بچه هارو تامین کنم .ده ها تلویزیون بخرم /ده ها دوچرخه/بار ها و بارها به رستوران برم
الان همه چی دارم
خونه /ماشین/شاید دوتا دو تا هم دارم  اما عمرم رفته و دیگه سلامتی سابق رو هم ندارم /دیگه پولم خیلی بدردم نمیخوره چون دامم بخواد خیلی غذاهارو نمیتونم بخورم /خیلی جاها نمیتونم برم چون جسما مشکل دارم و...................
الان دوست دارم همون دوران بر گرده با همه سختیهاش
قدر عمر و سلامتیمونو بدونیم و دور هم بودنو

ببخشید طولانی شد




کلمات کلیدی :

خرید کلان

ارسال‌کننده : سایه ساروی در : 86/8/22 1:0 عصر

بچه که بودم هر وقت با مامانم میرفتیم خرید، مامانم رو مجبور میکردم که برام پفک بخره و تازه باز همیشه فکر میکردم، چی میشد که انقدر پول داشتم تا بتونم تموم پفک نمکی های اون سوپر رو برا خودم بخرم. بزرگتر که شدم جای اون پفک رو، یه عالمه خرید کلان تو ذهنم گرفت که متاسفانه،  با هیچ پولی هم نمیشه خریدشون.

کاش میشد، روز هایی که هوای دلمون ابریه و بارونی، یه کیلو آفتاب ناقابل برا دلمون بخریم. همون آفتابی که وقتی تو دلمونه، اصلا گرماش رو حس نمیکنیم.
کاش میشد، یه ذره زمان خرید تا اون روزهایی رو که پروندیم، برگردونیم به عقب و شماره ها رو بر اون صفحه لعنتی درست ثبت کنیم. همون زمانی که مثل برق میره و ما ازش غافلیم. و همون صفحه ای که باعث بیدار شدنت از یه خواب کذایی میشه.
کاش میشد، یه کم لبخند خرید و اون روزایی که غم از چهرت میباره ، اون لبخند رو بر لبانت بنشونی تا ناچار نباشی که به همه توضیح بدی که چی شده.
کاش میشد .......یه کم معرفت.... یه کم شناخت.... یه کم انصاف....یه کم اعتماد.... یه کم.....

در گوشی
کاش میشد یه جعبه دستمال کاغذی اضافه می خریدیم، تا وقتی این چرندیات رو مینویسیم اینطور مسخره  اشکامون صفحه کیبورد رو خیس نکنه......
چه میشه کرد ؟؟؟!!!  سایه خانومه دیگه تا گریزی به دلش نزنه ، مطلبش ارسال نمیشه.




کلمات کلیدی :

پولشویی در ایران

ارسال‌کننده : سایه ساروی در : 86/8/22 12:0 عصر

پولشویی در ایران!!!؟؟؟

.........

استغفرالله.....

.........

نه بابا یحتمل کار ابوهریره میباشد....

استغفرالله ، توبه .....

 

 




کلمات کلیدی :

مبارزه با پولشویی

ارسال‌کننده : در : 86/8/22 11:0 صبح

دولتها باید برای مبارزه با پول شویی، یکسری از قوانین و مقرراتی را که به پول شویی مجال می دهند، تغییر دهند و همچنین با پیگیری یکسری از سیاستها به مبارزه با پولشویی بپردازند. برای تدوین
سیاستهای ضد پول شویی، تهیه گزارشات آماری دقیق مورد احتیاج می باشد. سپس باید به تدوین و تصویب قانون ضد پول شویی پرداخته شود. در بسیاری از کشورها، با استفاده از تکنیکهای فنی IMF قوانینی را که بانکهای مرکزی، بانکهای تجاری و ارزی توسط آنها اداره می شود، فرمول بندی کرده اند. برای این منظور باید قوانینی برای بانکداری تصویب گردد که کلیه بانکها و شعب خارج آنها را از پول شویی دور سازد.
سیاست دیگر، کنترل و نظارت بر ارزهای خارجی می باشد. بدین صورت که دولتها باید با ارائه تمهیداتی در راس بازارهای مالی قرار گرفته و بر نقل و انتقالات ارزهای خارجی نظارت داشته باشند. اعمال نظارت بر موسسات مالی و بانکها نیز سیاست دیگر مبارزه با پول شویی می باشد. یکی دیگر از سیاستهای کلان دولت، وصول مالیات می باشد. بدین ترتیب که اصلاح ساختار مالیاتی کشور، سبب جلوگیری از فرار مالیاتی و در نتیجه جلوگیری از ایجاد پول های کثیف و پولشویی خواهد شد.

نکته مهم!!!
پولشوئی یا پولشویی؟؟




کلمات کلیدی :

نخونین بابا بد آموزی داره...

ارسال‌کننده : سایه ساروی در : 86/8/22 10:0 صبح

شیوه های پول شویی
با توجه به متنوع بودن روشهای کسب سود از اعمال خلاف، بالطبع شیوه های تطهیر پول نیز پیچیده و متنوع خواهد بود. به عبارت دیگر شیوه های پول شویی، به عواملی چون نوع خلاف انجام شده، نوع سیستم اقتصادی و قوانین ومقررات کشوری که در آنجا خلاف صورت گرفته و نوع مقررات کشوری که درآنجا پول تطهیر می شود، بستگی دارد. از معمولیترین و مهمترین روشهای پولشویی این است که پول شویان برای کاهش جلب توجه مجریان قانون به عملیات پول شویی، مقادیر زیادی پول نقد را به مقادیر کوچکی تبدیل نموده و یا بطور مستقیم در بانک سرمایه گذاری کرده و یا با آن ابزارهای مالی چون چک، سفته و غیره خریده و در مکانهای دیگر سپرده گذاری می کنند. ( اگه گفتین مثل کی؟؟؟)

ازشیوه های دیگر تطهیر پول می توان به سرمایه گذاری موقت در بنگاههای تولیدی - تجاری قانونی، سرمایه گذاری در بازار سهام و اوراق قرضه، ایجاد سازمانهای خیریه قلابی، سرمایه گذاری در بازار طلا و الماس، شرکت در مزایده های اجناس هنری و کالاهای قدیمی و انتقال پول به کشورهای دارای مقررات بانکی آزاد مثل کشور سوئیس اشاره نمود. به صورتی که پول کثیف زمانی که در فعالیتهای قانونی وارد شده وسرمایه گذاری شود، در طول گردش و دست بدست شدن با پولهای تمیز مخلوط می شود، بطوری که دیگر شناسایی آن ناممکن می گردد.

پ.ن
مسئولیت عواقب این قسمت رو به هیچوجه نمی پذیرمااااااا..... گفته باشم..




کلمات کلیدی :

پول شویی

ارسال‌کننده : در : 86/8/22 9:0 صبح

تعریف پول شویی (Money Laundry)
پول شوئی یک فعالیت غیر قانونی است که طی آن به درآمدهای ناشی از اعمال خلاف قانون مشروعیت می بخشند ( البته ظاهری) . به عبارت دیگر پولهای کثیف ناشی از اعمال خلاف به پولهای تمیز تبدیل گردیده و در بدنه اقتصاد جایگزین می شود.

این عمل، یک روش معمول و منطقی برای بدست آوردن سود از فعالیتهای غیرقانونی برای مجرمان می باشد. پول شویان کسانی هستند که یا خود اعمال خلاف را انجام داده و پولهای ناشی از آن را تطهیر می کنند و یا افرادی هستند که پولهای خلاف را بطور آگاهانه یا نا آگاهانه در سیستم مالی و اقتصادی کشور وارد میکنند.

سخت بود؟؟ دیدین که اصلا هم سخت نبود و برای شستن پول‏، نیازی به ماشین لباسشوئی و این حرفا هم نبود.




کلمات کلیدی :

کی پول می‏خواد؟!

ارسال‌کننده : رائد در : 86/8/21 10:21 عصر

من به هیچ وجه مسئولیت حرفام رو قبول نمی‏کنم؛ مخصوصا درباره خانوم‏ها!

امروز سر کلاس بودیم. نمی‏گم چه کلاسی! استاد گفت: مثل این‏که قراره هر ماه یه مقادیری به اون کارت خرید بانک سامان‏مون واریز کنن!

اینجاش مهمه! و این نکته رو بلافاصله اضافه کردن که ایشون حتا پسورد کارت رو هم بلد نیستن!

ببخشید این‏جاشه که خیلی مهمه!  امروز روز ملی دختر بود؛ نه؟ استاد گفتن اون کارت همیشه  پیش خانوممه! پول.

یک بار دیگر رسما اعلا می‏دارم که مسئول ایستادن پای لرز هر نشریه‏ای بنابر قانون چیز، جناب مدیر است. و الا فلا.




کلمات کلیدی :

الو الو شهرام...

ارسال‌کننده : رائد در : 86/8/21 5:25 عصر

میم مثل مادر رو دیدین؟

اگه ندیدید تا حالا، همین الان برید توی آشپزخانه و یه خرده گریه کنید.

خب. یه جاش هست که شخصیت اول زن فیلم با سرنگ‏ها نقش زمین می‏شه؟ درسته؟

اون پوله بود؛ که خانومه داد به همون آقا بده! تا اون چند تا سرنگ رو بگیره؛ یادتون اومد؟ به اون می‏گن پول؛ پول پاک؛ پولی که با جون کندن و خون دل خوردن اومده بود توی دستای اون خانوم.

به همه شهرام‏ها و شهرام‏دوست‏ها تبریک می‏گم که با گوش کردن به این حرفا خودشون رو اذیت نمی‏کنن.

ببینید چقدر من خوبم!




کلمات کلیدی :

پول؟ کو؟!

ارسال‌کننده : رائد در : 86/8/21 2:45 عصر

من باید این‌جا بنویسم. بایدی البته در کار نیست. نیست این‌جا خیلی کلاس داره و اینا؛ من هم که با آقای مدیر دعوا داریم همیشه؛ آخه پول ما رو که نمی‌ده. مجبور شدم ازش باج بگیرم و به جای پولایی که از من به جیب زده این‌جا بنویسم! اصلا ما تیریپ‌مون این‌جوریه!

خب. یه چیزی بگم ناراحت نمی‌شید؟ البته اگر ناراحت شدید بهم بگید شاید تونستم کاری بکنم براتون.

برید آدم بشید؛ پول هم نبود خیالی نیست.

آدم شدید؟ یا نکنه ناراحت شدید؟!




کلمات کلیدی :

علم و ثروت

ارسال‌کننده : حامد احسان بخش در : 86/8/20 5:57 عصر

اومدم استغفار کنم خدا!

ده سال تو مدرسه هر وقت می گفتن علم بهتر است یا ثروت بدون هیچ ملاحظه ای شدیدترین ناسزاها را به ثروت می‏گفتم و علم را تا آسمان هفتم بالا می‏بردم.

اومدم استغفار کنم و بگم در همه این سالها ثروت بهتر بود و بس!




کلمات کلیدی :

<      1   2   3   4   5   >>   >